بوش وايهود اولمرت درپي نابودي انسان آسيايي کمربسته اند
گل بازفقير گل بازفقير

« هرچه مي خواهي، بگو؛ ولي بگذار من كارم را انجام بدهم.» معاد له اي است بسيار ساده كه در حال حاضر نخست وزير خودكامه اسراييل در كارهاي خود از آن استفاده مي كند؛ معادله اي كه امروز مجددا و به شيوه اي همگون با قرون ظلماني وسطي تنظيم شده است. اولمرت كشتارهاي مداوم به راه مي اندازد، از تروريسم حقيقي، سياست اعمال فشار، اشغال اراضي، غارت ثروت ها و ترور رهبران و كود كان بي پناه استفاده مي كند و تمامي اين اقدامات تجاوزكارانه را در برابر دوربين هاي شبكه هاي تلويزيوني انجام مي دهد.
جهان امروز كه زشت ترين جنايات و وحشيانه ترين اقدامات را شاهد است، گزينه هاي زيادي در برابرش وجود ندارد و زمان، اجازه انتظاري بيش از اين را نمي دهد و بايد موضع خود را مشخص كند، به ويژه آنكه شبح گرسنگي و حلقه محاصره بيش از گذشته زند
گي فلسطينيان را تهديد مي كند.

 

 ريختن خون فلسطينيان ديگر به يك عادت تبد يل شده است تا جايي كه تصور مي شود كشتن يك فلسطيني حرام نيست و د يگر به خاطر جنايت هاي دولت اسراييل ، نه عرق شرم بر پيشاني كسي مي نشيند و نه پشت كسي از جنايت هاي  دشمن نظاميان اسراييل که اينباربصورت علني به هدايت بوش داخل جنگ گرديده مي لرزد.  

 

از زمان شكل گيري رژيم مفسد اسراييل تاكنون، رهبران دولت عبري، ارتش و گروهك هاي اسراييل بارها دست به جنايت، نسل كشي و پاك سازي نژادي زده اند كه پشت انسان از شنيدن آن مي لرزد و تمامي رهبران و حاكمان اين رژيم غاصب نقشي ويژه در نسل كشي ها در لبنان و فلسطين داشتند.  همه به خاطر دارند كه شارون بعد از اشغال بيروت، در اردوگاه پناهند گان فلسطيني «صبرا و شتيلا» چه جنايت هايي را مرتكب شد، جنايت هايي كه پژواك آن همچنان در گوش جهانيان باقي است.  شيمون پرز كه خود را كبوتر صلح مي داند و جايزه صلح نوبل را گرفته است، مجري كشتار «قانا» و قتل شماري از شهروندان بي پناه لبناني است.  ايهود باراك نيز كشتارهاي وحشيانه را عليه فلسطينيان به راه انداخت و از نقشي ويژه در حمله هوايي، زميني و دريايي به شهرها، روستاها و اردوگاه هاي فلسطيني برخوردار بود.  گرسنه نگاه داشتن، اعمال فشار و محاصره ملت فلسطين و مسائلي از اين قبيل، سياست هايي است كه رژيم اسراييل در روند بازنگري، شكل يك فيلم آمريكايي را به آن داده است، فيلمي با عنوان «فانتازياي تاريخي» به كارگرداني ايهود اولمرت؛ البته تفاوت اين فيلم با ديگر انواع، آن است كه ماجراهايش كاملا حقيقت دارد.  ملت فلسطين در حال حاضر با شد يد ترين شكل كشتارهاي سازمان يافته مواجه است و د شمنان با اين كار خود در صدد در هم شكستن اراده پولادين ملت هستند. اسراييل ها با گرسنه نگاه داشتن ملت قهرمان سرزمين اسرا و معراج در پي آن هستند كه از فلسطينيان انتقام بگيرند.


جنايت هايي كه نظاميان فاسد اسراييل در نوار غزه و كرانه باختري مرتكب شدند، در بيشتر رسانه هاي گروهي پخش شد، ولي نكته اساسي در اين ميان، سكوت مرگبار جامعه جهاني و كشورهاي عربي است.
 فلسطينيان فرياد كمك سرمي دهند، اسراييل ها مي كشند و جامعه جهاني نيز در برابر تمامي جنايت ها ترجيح مي دهد كه سكوت اختيار كند.  شايد نقطه غيرقابل تصور در سياست رژيم غاصب نمود علني باورها باشد. امروز ديگر دولت اولمرت كاملا دست مسئولان نظامي خود را بازگذارده تا انواع اقدامات وحشيانه رامرتكب شوند و هرچه در توان خود دارند، به معرض نمايش بگذارند.  اجماع ملي در حال حاضر براي انجام هر كاري به اراده اي عملي نياز دارد و انجام هيچ كاري نيز بدون دست يابي به ابزارهاي اجراي آن ممكن نيست.


بايد عجله كرد. خطر، انسان هاي بي گناه فلسطيني را تهديد مي كند، افرادي كه حاضر به پذيرش اشغالگران و تسليم در برابر آنان نيستند. در وضعيت كنوني انتظار مي رود كه «اسرائيل» خون تعداد بيشتري از فلسطينيان ولبنانيان را بريزد، نه به خاطر آنكه آنان به مقابله با اشغالگران مي پردازند، بلكه براي آنكه مانع از آزادي سرزمين شان شوند. لحظه اي سرنوشت ساز در تاريخ فلسطين ولبنان در حال رقم خوردن است كه پيامدهاي مخصوص به خود را خواهد داشت. آنان كه از تسليم شدن در برابر د شمن خودداري مي كنند، پيشاپيش گزينه خود را انتخاب و با اين كار بر صداقت خود تاكيد مي كنند و تنها در اين ميان ملت فلسطين ولبنان باقي مي ماند كه بايد در برابر اين امتحان واقعي، خود را ثابت كند.

 

ايالات متحده آمريکا اينباربدون کوچکترين هراس وسرافگند گي اسراييل را تشويق مينمايد که به کشتارش ادامه بدهد طوريکه روزنامه‌ي دارالخليج - چاپ امارات متحده‌ي عربي مينويسد : ديك چني معاون رييس‌جمهور آمريكا با اشاره به جنگ اسراييل و حزب‌الله لبنان، اين امر را دليلي جديد در اهميت جنگ عليه تروريسم دانست .  وي افزود: اين امر نياز به ادامه‌ي تسلط جورج بوش رييس‌جمهور آمريكا و جمهوريخواهان بر كنگره را نشان مي‌دهد . چني خاطرنشان كرد: اين جنگ نياز به زمان طولاني دارد و هر گونه تفكر در خصوص پايان قريب‌الوقوع اين جنگ اشتباه است و هر كس نسبت به اين موضوع ترديد دارد به حوادث جاري خاورميانه بنگرد  . رهبران حزب دموكرات سناي آمريكا از بوش خواستند تا يك نماينده‌ي ويژه و عاليرتبه به خاورميانه اعزام كند تا با هم پيمانان آمريكا در منطقه در خصوص پايان بخشيدن به جنگ اسراييل و حزب‌الله مذاكره كند.

 

سناتور هري ريد و جوزف بايدن از دموكرات‌هاي كميته روابط خارجي سنا در نامه‌اي به بوش تحقق اين امر را ضروري دانستند.  اين سناتورها تاكيد كردند؛ بايد هر چه سريع‌تر گام‌هاي ديپلماتيك براي حل بحران منطقه اتخاذ شود .  يكي از پروفسورهاي رياضي‌دان آمريكايي در دانشگاه ميشيگان نيز در گفت‌وگو با خبرگزاري رويتر اسراييلي‌ها را به دليل حمله به غير نظاميان و كشتار كودكان وحشي توصيف كرد.

همچنان روزنامه‌ي دولتي سوريه، تشرين، در شماره جديد خود نوشت:

 

 جنگ كنوني در لبنان يك جنگ آمريكايي با ابزارهاي اسراييلي است و موضع‌گيري مخالف آمريكا مبني بر برقراري آتش‌بس بين ارتش اسراييل و مبارزان حزب‌الله عجيب به نظر نمي‌رسد .  اين روزنامه همچنين نوشت: اين جنگ از اهدافي استراتژيكي برخوردار است كه حملات نظامي گسترده عليه لبنان و شباهت اين حملات به ديگر حملات عليه فلسطينيان و عراقي‌ها خود نشانگر اين اهداف استراتژيك است . تشرين يكي از مهم‌ترين اهداف اين جنگ را سازمان دهي منطقه و آماده ساختن آن جهت اجراي طرح‌هاي مشترك اسراييلي و آمريكا دانست كه دستيابي به اهداف خود را تنها از طريق افزايش بحران، ويراني و جنگ‌هاي طايفه‌يي در عراق، لبنان و تمام منطقه ميسر مي‌دانند . اين روزنامه‌ي سوري در ادامه گزارش خود آورده است  : محاسبات آمريكا و اسراييل در اين ميان بر براندازي مقاومت استوار است. روزنامه‌ي تشرين هم‌چنين از اظهارات كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه‌ي آمريكا مبني بر مخالفت با برقراري آتش‌بس فوري در لبنان انتقاد كرد.

 

به اساس يک گزارش د يگر " كاندوليزا رايس " وزير خارجه آمريكا در شرايطي كه كشتار مسلمانان فلسطيني و لبناني توسط ارتش مسلح به تسليحات آمريكايي اسرائيل هفته‌ها ادامه يافته، قصد دارد با پيام "حمايت از اسرائيل و آتش‌بس اشتباه است"، راهي خاورميانه شود.   دولت بوش مي‌گويد اسرائيل حق دارد به كشتار مسلمانان ادامه دهد و تاكنون دو قطعنامه و بيانيه در شوراي امنيت را به طرفداري از اسرائيل و در مخالفت با برقراري آتش بس، وتو كرده است.  رايس در واشنگتن به خبرنگاران عمدتا اسرائيلي گفت كه آتش بس اشتباه است و با ايجاد آن به وضعيت قبلي برمي‌گرديم و تضميني وجود ندارد كه در آينده خشونت تكرار نشود.
وزير امور خارجه آمريكا قصد دارد راهي اسرائيل و برخي كشورهاي اسلامي در منطقه شود، هر چند كه برخي تحليلگران در آمريكا از او خواسته‌اند با سفر خود بيش از اين بر خشم مسلمانان نيافزايد چرا كه آنان ممكن است برخلاف مواضع متزلزل برخي دولت‌هاي عربي، او را به كشورهايشان راه ندهند.
 شوراي امنيت، نشست تقريبادوازده ساعته روز جمعه خود را نيز كه از ساعت نو صبح به وقت نيويارك آغاز شده بود، به‌دليل موانع جدي آمريكا براي برقراري آتش بس، عملا با سخنراني‌هاي روساي هياتهاي نمايندگي كشورها گذراند.

رايس در عين حال با فرافكني و با هدف انحراف افكار عمومي جهان از نقش اساسي واشنگتن در گسترش بحران در خاورميانه، گفت كه "سوريه مي‌داند چه بايد بكند و حزب الله هم علت اصلي اين مشكلات است".

وي گفت كه در اين سفر با " اولمرت" و "محمود عباس" ملاقات خواهد داشت.

 

وزير خارجه آمريكا افزود: واشنگتن خواهان آزادي دو سرباز اسرائيلي است و درعين حال از آن مي‌خواهد حداكثر تلاش خود را بكند تا تلفات غيرنظاميان كاهش يابد.  رايس در اين مصاحبه اشاره‌اي به نقش و مشاركت آمريكا در كشتار مسلمانان لبناني و فلسطيني نكرد.  اظهارات دولت بوش در حمايت كوركورانه از اسرائيل درحالي مطرح مي‌شود كه مردم آمريكا شديدا از اين سياست دولت كشورشان ابراز انزجار مي‌كنند.  شبكه تلويزيون سراسري آمريكا "سي اسپن" يك برنامه ارتباط مستقيم با مردم آمريكا اجرا كرد كه تا نظرات خود را از سياست كشورشان در قبال تحولات خاورميانه بيان كنند. نكته جالب در اينجا بود كه تقريبا حتي يك نفر نيز به طرفداري از اين سياست بوش صحبت نكرد و همگان آمريكا را اسير اسرائيل مي‌دانستند و از مقامهاي كشورشان مي‌خواستند دست از اين سياست خود بردارند. يكي ازشنوندگان تصريح كرد سياست اسرائيل از زمان شكل‌گيري پيوسته تجاوز به همسايگان و كشت و كشتار همسايگان خود بوده و آمريكا نبايد بيش از اين خود را قرباني سياست اسرائيل كند.  پس از وي ، چند ين نفر در تماس تلفوني بويژه از شهرهايي چون نيويارك كه پايگاه اصلي  طرفداران اسرائيل است، كاملا اظهارات اين فرد را تاييد مي‌كردند.

 

 روزنامه آمريكايي لاس آنجلس تايمز نيز در گزارشي نوشته ‌بود، در حالي كه درگيري‌ها در خاورميانه تشديد مي‌شود، واشنگتن از شهامت لازم حتي براي انتقاد از اسرائيل برخوردار نيست.  به نوشته اين روزنامه آمريكايي، سياست خارجي دولت بوش باعث شده است آمريكا و جهان اسير يك درگيري گيج‌كننده بدون انتها شوند.  لاس آنجلس تايمز نوشته بود: " انفجار كامل خاورميانه نشان ‌دهنده كاهش نفوذ و اعتبار آمريكا است، به گونه‌اي كه هواپيماهاي اسراييلي كه با پول مردم آمريكا ساخته شده‌اند، لبنان را بمباران مي‌كنند و جهان ما بيش از هر زمان ديگري به مخاطره افتاده و برتري آمريكا نيز بيش از پيش شكننده شده است".  به نوشته اين روزنامه، " صدها غيرنظامي لبناني توسط بمباران‌هاي هوايي اسراييل به قتل رسيده‌اند، ولي در مقابل تنها چند ده اسراييلي در حملات موشكي حزب الله كشته شده‌اند كه البته اين تنها آغاز كار است".

 

 اين روزنامه نوشته است: حتي اگر اين درگيري‌ها گسترش نيابد، بحران كنوني خطوط جنگ ميان آمريكا و متحدان آن در جهان اسلام را دشوارتر ساخته است زيرا اين درگيري‌ها نسل جديدي از شهدا، نسل جديدي از كودكان گرسنه كه در ميان خرابي بزرگ شده‌اند، نسل جديدي از انسان‌هاي بدگمان، نسل جديدي از مبارزان خشن را به همراه خواهد داشت كه برخي از آنان حتي تمايل دارند براي آنكه عده‌اي از اسراييلي‌ها يا آمريكايي‌ها را از بين ببرند، خود را منفجر كنند.  لاس آنجلس تايمز تصريح كرده ‌بود: تحولات ناگهاني در خاورميانه نمايانگر آخرين و شكست كامل سياست‌هاي خارجي دولت بوش است.

 

اين روزنامه نوشته بود: ما قول داديم جهان را امن تر كنيم ولي آنرا به جعبه‌اي آتش افروز تبديل كرديم. ما قول داديم متحدان خود را به هم پيوند دهيم ولي باعث ايجاد خشم و نفاق شديم. ما قول داديم دمكراسي را ترويج كنيم ولي بجاي آنكه از ديپلماسي، دوستي و كمك‌هاي خارجي استفاده كنيم، آن را از طريق خشونت و سياست بسيار ضعيف " تغيير رژيم " عملي كرديم.

 

به نوشته اين روزنامه، هم اكنون نيز اسراييل كه بهترين متحد آمريكا در خاورميانه است، به نظر مي‌رسد قصد دارد لبنان را كه دومين كشور دمكراتيك در منطقه است، نابود كند.  باوجود تمامي اين انتقادها، دولت بوش چشمان خود را بسته است و ضمن تامين سوخت جنگند ه‌ هاي اسرائيلي براي بمباران لبنان و فلسطين، دو ميليارد و   ۵۰۰ميليارد دالر در اختيار اسرائيل قرار داده تا در حملات خود به سرزمين هاي اسلامي با مشكل مالي مواجه نشود.  آمريكا همچنين در كنار هزاران جنگنده فوق پيشرفته، بمب‌هاي سنگر شكن و موشكهايي با قدرت تخريب بالا در اختيار اسرائيل گذاشته كه برخي از اين سلاحهاي مرگبار براي اولين بار در لبنان و فلسطين آزمايش مي‌شوند.  واشنگتن همچنين سازمان ملل را نيز عملا به مستعمره خود تبديل و قدرت هرگونه اقدامي را از كشورها سلب كرده، به گونه‌اي كه به نظر مي‌رسد كشورهاي مستقل جهان با توجه به حق وتوي آمريكا كه در روزهاي اخير واشنگتن دوبار از آن به نفع اسرائيل و با هدف تداوم كشتار مسلمانان استفاده كرده، بايد در انديشه اقداماتي خارج از چارچوب اين سازمان باشند. )بااستفاده ازمنابع خبري).

 

 


July 23rd, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی